Статьи и новости

Все про глушники

Все про глушники

Як правило, вимовляючи слово «глушник», ми маємо на увазі всю вихлопну систему автомобіля або ж тільки її задню частину. Обмовимося відразу: в цій статті кажучи про глушник, ми маємо на увазі задню частину системи відводу відпрацьованих вихлопних газів. Зрозуміло, є такі машини, як наприклад, джипи, де головний глушник знаходиться в середині цієї системи – ззаду ж тільки труба або додатковий глушник невеликих розмірів. На випадки подібного роду ми звернемо окрему увагу.

 

Як ви вже напевно помітили в підзаголовку цієї статті, глушник названо невід’ємною складовою деталлю системи відведення вихлопних газів – це можна пояснити тим, що найчастіше він справляє безпосередній вплив на рівень шуму вихлопів. Чим вище якість глушника – тим тихішим буде цей звук. Вмить може виникнути цілком логічне запитання: який глушник можна назвати правильним, а який – ні? Відповідь на це та багато інших питань ви зможете знайти в цій статті.

 

У даний час на ринку України присутні кілька десятків виробників різних деталей системи вихлопу відпрацьованих газів для автомобілів іноземного виробництва. У світлі таких подій, звичайному споживачеві досить важко зробити свій вибір на користь тієї або іншої компанії: одні глушники дешеві, інші – дорогі, одні марки досить популярні, а назви інших можуть взагалі не говорити ні про що! Зрозуміло, ми не будемо займатися рекламою будь-яких брендів, а розповімо вам про те, якими бувають сучасні глушники та у чому їхні основні відмінності.

 

Як правильно вибирати глушники, виконані з різних матеріалів

Насамперед, необхідно звернути пильну увагу на якість матеріалу, з якого створені деталі випускної системи. У даний час виробництво глушників використовує наступні матеріали:

 

1) нержавіюча сталь;

 

2) алюмінізована сталь;

 

3) алюмоцинкова сталь;

 

4) чорна (звичайна) сталь.

 

Необхідно відзначити, що переважна більшість глушників для машин іноземного виробництва виготовляється з алюмінізованої сталі з тієї причини, що цей матеріал володіє кращими антикорозійними властивостями, ніж чорна сталь – при всьому цьому на Заході її вартість трохи вище вартості звичайної сталі. Тому в країнах Європейського Союзу давно ніхто не здійснює виробництво глушників, виконаних із звичайної сталі. Винятком є деякі країни Східної Європи – у тому числі і Україна.

Що стосується деталей з чорної сталі, їхній термін служби рідко перевищує 1 рік. У той же самий час термін служби високоякісної алюмінізованої сталі складає приблизно 3-6 років. Слово «високоякісний» тут не просто так було спожито — справа в тому, що більшість дешевих глушників, виконаних з алюмінізованої сталі низької якості в буквальному сенсі цього слова згоряють за 1 рік. На жаль, візуально оцінити рівень якості алюмінізованої сталі практично неможливо – втім, наявність чорних крапок дозволяє відрізнити її від чорної сталі.

Досить часто деталі, виконані з чорної сталі, фарбують у чорний колір – природно, це не додає довговічності деталям. Така процедура виконується тільки для того, щоб глушник не заіржавів до моменту продажу. Що стосується алюмінізованої сталі, вона має рівний білий колір, як і алюміній. Алюмоцинк за своїми характеристиками практично ідентичний їй, однак разом з тим його колір візуально походить на всім знайому оцинковку, якою покривають дахи.

 

Слід зазначити, що глушники з нержавіючої сталі на ринку України досить складно знайти, оскільки в основному це оригінальні деталі. Та й до того ж не варто скидати з рахунків, що вартість глушників з нержавійки досить висока – більшість наших співгромадян не горять бажанням суттєво переплачувати тільки за те, що строк служби такого глушника довше. Приміром, деякі автовласники не збираються їздити на своєму авто більше 2-3 років, а деякі краще поміняють глушник по закінченню цих самих 2-3 років на новий.У зв’язку з цим випуск алюмінізованих деталей здійснюється у великих обсягах.

 

Зовсім інша справа – спортивні прямоточні глушники (тюнінгові), виробники яких намагаються, щоб випускаєма ними продукція була максимально стильною і надійною. Клієнти готові платити за високу якість, стильний дизайн та за бренд, а тому нержавійка досить поширена. Так, наприклад, всесвітньо відомі тюнінг-бренди APEXi, HKS, Sebring і багато інших пропонують увазі своїх клієнтів спортивні глушники, які виконані виключно з нержавіючої сталі. Інші ж використовують у своєму виробництві нержавіючу сталь лише для наконечника, корпус найчастіше виконується з алюмінізованої сталі.

 

Особливу увагу привертає до себе начинка глушника, що безпосередньо впливає на його якість. Візуально деталі виробництва різних фірм можуть здаватися однаковими, але це тільки до того, як ви встановите їх на свою машину – якість їхньої роботи прямо залежить від деяких факторів, які приховані від наших очей під корпусом. Розглянемо основні з них:

 

1) внутрішня будова перегородок і перфорованих труб усередині глушника. Ступінь відповідності глушника вихлопній системі, встановленій на цьому автомобілі.

 

2) рівень якості набивання, що поглинає звук – особливий інтерес тут представляє його щільність, термостійкість і стійкість до видування.

 

3) обсяг установленого глушника.

 

4) наявність 2-х шарів у корпусі.

 

Ні для кого не секрет, що вартість деталі прямо впливає на її попит. Одним з методів здешевлення виступає спрощення конструкції. З цієї причини багато виробників вибирають саме цей спосіб, що вкрай негативно позначається на працездатності глушника обробляти вихлопні газ належним чином. Якщо спростити внутрішній устрій і зменшити обсяг глушника, це може призвести до того, що звук вихлопу стане більш гучним і низьким.

Експлуатація акустичного наповнювача сумнівної якості у перспективі може стати безпосередньою причиною стрімкої втрати звукопоглинальних властивостей унаслідок вигоряння. Далі цілком може з’явитися так званий «ефект барабана», який притаманний глушникам з 1-м шаром у корпусі. Разом з тим, незважаючи на деяку складність, якою характеризується визначення якості глушника, існують деякі «секрети», які потрібно обов’язково пам’ятати у процесі вибору глушника.