Статьи и новости

Каталізатор: його призначення та виконувані функції

Каталізатор: його призначення та виконувані функції

Каталітичний конвертер вихлопних газів – він же каталітичний нейтралізатор, він же – каталізатор давно став невід’ємною опцією абсолютно для всіх автомобілів, що випускаються в розвинених країнах земної кулі. Головним призначенням каталізатора є окислення токсичних сполук, які містяться у вихлопних газах. Незважаючи на те, що його конструкція проста, вміст солей паладію, платини і родію істотно позначається на ціні каталізатора. З цієї причини багато хто з власників б/в автомобілів іноземного виробництва хоч раз, але стикалися з одвічною дилемою – придбати нову дорогу деталь або ж знайти більш економні способи розв’язання проблеми свого «померлого» каталізатора. Спробуємо розібратися, що необхідно знати для прийняття найбільш оптимального рішення у процесі вибору того чи іншого варіанту.

 

Насамперед, каталітичні нейтралізатори відрізняються між собою за типом носія, на поверхню якого власне і наноситься каталітичний шар. У його ролі може виступити керамічний блок, виконаний у вигляді стільників, або ж блок з металевої стрічки. Необхідно відзначити, що каталізатори керамічного типу більш поширені у порівнянні з металевими, і в той же час характеризуються своєю меншою вартістю.

Разом з тим, головним недоліком керамічних каталізаторів є їхня нестабільність: цілком достатньо невеликого по своїй силі удару під час їзди, щоб стільники, що розкололися на дрібні частинки, своїм деренчанням «підказали» водієві про те, що його чекають чергові фінансові витрати, які необхідно здійснити для ремонту авто. Аналогічна ситуація цілком може статися, якщо повністю розігрітому авто заїхати в калюжу і вода потрапить на розпечений каталізатор. До числа найбільш поширених причин руйнування керамічних каталізаторів відносяться також і певні неполадки в системі запалювання: якщо у момент здійснення спроби запуску двигуна займання палива відбувається не відразу, незгорілий на початку бензин буде накопичуватися в найближчій ємності випускного тракту – в більшості випадків цією ємністю є каталізатор. Після того як мотор все ж заведеться, бензин, що накопичився, вибухає, а керамічні стільники, зрозуміло, розсипаються.