Статьи и новости

    Що може вивести з ладу автомобільні каталізатори?

    Що може вивести з ладу автомобільні каталізатори?

    Металевий каталізатор відрізняється більш високим рівнем надійності – протягом досить тривалого часу він здатний витримувати значні навантаження. Втім, керамічні і металеві каталізатори однаково вразливі до наступних речей:

     

    — етилований бензин або бензин поганої якості;

     

    — антифриз і масло, що потрапляють в камеру згоряння;

     

    — сторонні технічні рідини, які використовуються для промивки паливної системи автомобіля;

     

    — надзбагачена паливна суміш;

     

    — тривала за часом робота двигуна авто на холостому ходу.

     

    Під впливом вищезгаданих чинників крім втрати каталізатором здібності допалювати токсичні домішки, відбувається засмічення вивідних каналів, що в кінцевому підсумку може призвести до зменшення їхнього загального прохідного перерізу, втрати первісної потужності. В результаті перегрівається нейтралізатор – його корпус розжарюється до червоного кольору. Нерідко трапляється, що розпечений каталізатор розплавляв алюмінієвий теплозахист, і починалося займання антикорозійного покриття днища.

     

    Всередині несправного каталітичного конвертора встановлюється настільки велика температура, що кераміка оплавляється і забиває собою прохід для вихлопних газів. Якщо це все ж сталося – готуйтеся до неминучого ремонту двигуна.

     

    Ще одним досить-таки неприємним моментом є керамічний пил. Незважаючи на зовнішню цілісність та збереження основних властивостей, керамічний блок з часом руйнується, керамічний пил, що виникає при цьому, потрапляє в камеру згоряння. В окремих випадках при розбиранні двигуна з метою ремонту в його циліндрах нерідко знаходять невеликі керамічні шматочки. Присутність керамічного пилу в камері згоряння є безпосередньою причиною передчасного зносу стінок циліндрів, а значить і до більш раннього ремонту двигуна. Як бачимо, досить неприємними можуть бути наслідки від деталей, які на перший погляд жодним чином не проявляють себе негативно. З цієї причини в країнах Європейського Союзу каталізатори змінюють після кожних 100 000 км пройденої відстані, незважаючи на те робочий у нього стан чи ні.

     

    Другою ознакою, важливою для автовласників, виступає місце розташування каталізатора у випускній системі. У переважній більшості сучасних автомобілів каталізатор розташований або відразу ж за прийомною трубою глушника, або ж разом з нею – при цьому залишається лише одна деталь. Згідно з другим варіантом, нейтралізатор розташований безпосередньо у випускному колекторі; набагато рідше – перед самою приймальною трубою. З точки зору ремонтопридатності, це найгірший варіант. На автомобілях, які були зроблені в кінці 1990-х і на початку 2000-х часто каталізатор розташовувався в колекторі – таким чином було можливо виконання екологічних норм ЄВРО-4.

     

    Чим ближче розташований каталізатор до камери згоряння, тим швидше буде здійснено його прогрівання до робочої температури – при цьому забезпечується його збереження від впливів ззовні і різких перепадів температури. Одночасно з цим сам колектор дуже часто страждає. Випускний колектор, який тріснув, є прямим наслідком перегріву каталітичного нейтралізатора. До того ж необхідно зауважити, що вартість колектора з каталізатором набагато вище, ніж просто колектора. З цієї причини в разі виходу з ладу каталізатора, розташованого подібним чином, власники авто просто змушені суттєво переплачувати як за саму деталь, так і за роботу з її установки.